Jak możemy pomóc?

Moje Fixly
od

Jak możemy pomóc?

Site is offline. Click here for more info.

FAQ dla Wykonawcy

1. Czym są Płatności Fixly?
2. Jak dołączyć do Płatności Fixly?
3. Kto może dołączyć do Płatności Fixly?
4. Czy muszę płacić za korzystanie z Płatności Fixly?
5. Jak zmienić dane podane w Płatnościach Fixly?
6. Jak zrezygnować z Płatności Fixly?
7. Kiedy otrzymam pieniądze za wykonane zlecenie?
8. Co w przypadku kiedy klient nie potwierdzi wykonania usługi?
9. Co dzieje się kiedy klient zgłosi problem dotyczący wykonania usługi?
10. Czy klient może cofnąć potwierdzenie wykonania usługi?
11. Kiedy muszę podać klientowi koszt usługi i jak mogę go zmienić?
12. W którym momencie klient może dokonać płatności?
13. Co w przypadku kiedy klient wymaga na miejscu wykonania dodatkowych usług?
14. Jak zrezygnować z wykonywania usługi u klienta po dokonaniu przez niego płatności?
15. Czy muszę wystawić fakturę VAT/paragon za wykonane zlecenie?
16. W jakich kategoriach dostępna jest usługa Płatności Fixly?
17. Czym jest pełna weryfikacja w PayU?
18. Kiedy dochodzi do pełnej weryfikacji?
19. O jakie dane mogę zostać poproszony/a podczas pełnej weryfikacji?
20. Jak dokonać pełnej weryfikacji w PayU?
21. Czy po pozytywnej pełnej weryfikacji w PayU mogę zostać poproszony/a o ponowne zweryfikowanie?

 

1. Czym są Płatności Fixly?

Płatności Fixly to wygodna forma rozliczenia się z klientem za wykonane zlecenie. Zlecający dokonuje przelewu wcześniej ustalonej z Tobą kwoty, a środki są zabezpieczone w PayU na czas trwania prac. Środki trafią bezpośrednio na Twoje konto bankowe, kiedy Zlecający potwierdzi wykonanie usługi lub minie czas przeznaczony na takie potwierdzenie.
Na profilu zyskasz specjalne wyróżnienie “Płatności Fixly”, dzięki któremu klienci dowiedzą się, że akceptujesz taką formę płatności:

wyr__nienie_PwF.PNG


2. Jak dołączyć do Płatności Fixly?

Do Płatności Fixly możesz dołączyć w szybki i wygodny sposób, korzystając z dwóch możliwości:
1. Kliknij w baner widoczny na Twoim koncie Fixly:

banner_PwF.PNG

2. Wejdź w USTAWIENIA zakładka PŁATNOŚCI FIXLY:

i kliknij AKTYWUJ:

zrzut_przycisk_AKTYWUJ.PNG

Poprosimy Cię o podanie kilku niezbędnych danych do stworzenia konta w PayU tj.:
- forma w jakiej świadczysz usługi: firma lub osoba prywatna,
- imię i nazwisko lub Nazwa firmy,
- adres email,
- numer telefonu,
- NIP (jeśli prowadzisz działalność) lub Data urodzenia (jeśli jesteś osobą prywatną),
- numer konta bankowego (w banku polskim), którego jesteś właścicielem i na które będą przesyłane środki za wykonane usługi.
Dane te są niezbędne do uruchomienia całego procesu, a więc uzupełnij formularz i ciesz się z korzyści płynących z Płatności Fixly.
Nie obawiaj się o podane dane, są one przetwarzane przez PayU S.A. w celach weryfikacyjnych.

Nie możesz w tej chwili dodać numeru konta bankowego? Nic nie szkodzi, będziesz mógł zrobić to w wolnej chwili. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę PŁATNOŚCI FIXLY w Ustawieniach lub klikniesz UZUPEŁNIJ, widoczne przy wyróżnieniu na profilu:

uzupe_nij_nr_rachunku.PNG


Pamiętaj jednak, że dopóki nie uzupełnisz numeru konta, nie będziesz mógł otrzymywać wypłat za wykonane usługi.

3. Kto może dołączyć do Płatności Fixly?

Z “Płatności Fixly” może korzystać każdy Wykonawca, który świadczy usługi w jednej z kategorii objętych tą funkcjonalnością (lista kategorii dostępna w pkt. 16), akceptuje tę formę płatności i dołączył do programu poprzez wypełnienie danych wymaganych do przejścia weryfikacji w PayU.

Pamiętaj! Aby działać na Fixly, nie musisz mieć założonej działalności gospodarczej. Jeśli Twoje przychody nie przekraczają miesięcznie 50% minimalnego wynagrodzenia, możesz rozliczyć się z Urzędem Skarbowym jako osoba prowadząca niezarejestrowaną działalność gospodarczą (więcej informacji znajdziesz w Ustawie z dnia 5 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców).

4. Czy muszę płacić za korzystanie z Płatności Fixly?

Dołączając do Płatności Fixly nie ponosisz żadnych kosztów. Korzystanie z Płatności Fixly jest całkowicie darmowe i dobrowolne, nie pobieramy żadnych prowizji. Ponadto, gwarantujemy zwrot punktów za wysłanie oferty, gdy rozliczasz się z klientem przy pomocy Płatności Fixly, jednak liczba zwracanych punktów za zapytania z wykorzystaniem Płatności Fixly może wynieść max. 30 w danym miesiącu. Możesz również zrezygnować z tej funkcjonalności w każdym momencie.

5. Jak zmienić dane podane w Płatnościach Fixly?

Zmian w danych w Płatnościach Fixly dokonasz wchodząc w USTAWIENIA, zakładka PŁATNOŚCI FIXLY:

zmiana_danych_pwf.png

Z tego miejsca możesz edytować dane tj.:
- forma w jakiej świadczysz usługi: firma lub osoba prywatna,
- imię i nazwisko lub Nazwa firmy,
- adres email,
- numer telefonu.

Jeżeli chciałbyś/chciałabyś zmienić numer rachunku bankowego do wypłat wynagrodzeń za usługi, numer NIP lub datę urodzenia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Użytkownika.

6. Jak zrezygnować z Płatności Fixly?

Jeśli chcesz wyłączyć usługę “Płatności Fixly”, kliknij w USTAWIENIA, zakładka PŁATNOŚCI FIXLY, w link zaznaczony na zrzucie poniżej:

jak_wy__czyc_PWF.png

Poprosimy Cię o kontakt z naszym Biurem Obsługi Użytkownika.

7. Kiedy otrzymam pieniądze za wykonane zlecenie?

Aby środki zostały wysłane na Twoje konto, Zleceniodawca musi potwierdzić wykonanie zlecenia w aplikacji. Będzie miał taką możliwość w każdym momencie po dokonaniu wpłaty. Możesz przyspieszyć ten proces sam potwierdzając wykonanie zlecenia w aplikacji (klikając ZROBIONE). Wówczas wyślemy do użytkownika wiadomość z prośbą o potwierdzenie. Co więcej, najlepiej jeśli zachęcisz klienta jeszcze na miejscu wykonania zlecenia do potwierdzenia wykonania usługi w aplikacji, by już nie martwić się o żadne opóźnienia.
Pieniądze za wykonane zlecenie otrzymasz kolejnego dnia roboczego na podany numer rachunku bankowego.

Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy z uzyskaniem środków, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.

8. Co w przypadku kiedy klient nie potwierdzi wykonania usługi?

Może się zdarzyć sytuacja, iż klient nie potwierdzi natychmiastowo wykonania przez Ciebie usługi. Dlatego, o ile to możliwe, zalecamy, byś pamiętał(a), aby poprosić klienta o potwierdzenie wykonania usługi w jego aplikacji jeszcze zanim opuścisz jego dom. Dzięki temu masz pewność sprawnego przekazania Ci pieniędzy za wykonane zlecenie.
Jeśli jednak klient tego nie zrobi, to po potwierdzeniu przez Ciebie wykonania usługi (kliknięcie ZROBIONE):
- przypomnimy klientowi automatycznie o potwierdzeniu usługi w aplikacji,
- Dział Obsługi Użytkownika podejmie kontakt z Twoim klientem, by pomóc mu w potwierdzeniu zlecenia,
- maksymalnie w ciągu 8 dni otrzymasz środki, jeśli klient nadal nie potwierdzi wykonania usługi i nie zgłosi problemu dotyczącego wykonania Usługi.

9. Co dzieje się kiedy klient zgłosi problem dotyczący wykonania usługi?

Po zgłoszeniu problemu przez Zleceniodawcę, wpłacone środki pozostają zabezpieczone do momentu wyjaśnienia sprawy. Po zgłoszeniu problemu nadal będzie dostępny czat ze Zleceniodawcą, dzięki któremu możesz wyjaśnić z nim nieporozumienie bezpośrednio. W każdej chwili możesz również samodzielnie zlecić zwrot środków do klienta (klikając ZWROT DO KLIENTA). On natomiast może także samodzielnie potwierdzić wykonanie usługi, zlecając tym samym wypłatę na Twoje konto. Jeśli jednak żadna z tych czynności nie nastąpi, Dział Obsługi Użytkownika rozpatrzy zgłoszony problem i sprawdzi czy zachodzą przesłanki zwrotu opisane w punkcie 6.9 Regulaminu Fixly.

Rozpatrywanie zgłoszenia trwa do 28 dni roboczych.

10. Czy klient może cofnąć potwierdzenie wykonania usługi?

Nie, nie może. Jeśli klient potwierdzi wykonanie usługi w aplikacji, automatycznie zlecana jest wypłata środków z PayU na Twoje konto bankowe. Klient nie może cofnąć takiego potwierdzenia. Nie musisz się zatem obawiać, że klient wycofa swoją decyzję gdy już raz ją podejmie.

11. Kiedy muszę podać klientowi koszt usługi i jak mogę go zmienić?

Nie obawiaj się. Koszt usługi możesz podać w kilku momentach i zmieniać go w dowolnej chwili, aż do dokonania przez klienta płatności.
1. Koszt wykonania usługi możesz oszacować już w momencie wysyłania oferty do klienta,
2. Jeśli chciałbyś uzyskać od klienta więcej informacji i później podać cenę, to również będziesz miał taką opcję w konwersacji.
3. Cenę możesz wielokrotnie zmieniać w dowolnym momencie podczas rozmowy z klientem, aż do czasu wykonania przez klienta wpłaty poprzez Płatności Fixly.
Jeśli w trakcie wykonywania usługi okazałoby się, iż oszacowany koszt nieco różni się od faktycznego, rozlicz różnicę z klientem samodzielnie.

12. W którym momencie klient może dokonać płatności?

Klient może dokonać płatności w momencie, kiedy masz aktywne Płatności Fixly oraz podałeś/aś szacowany koszt usługi. Pamiętaj też, że jest to możliwe tylko w wybranych kategoriach, objętych usługą Płatności Fixly.

13. Co w przypadku, kiedy klient wymaga na miejscu wykonania dodatkowych usług?

Musisz tę sprawę koniecznie wyjaśnić z klientem. Zapytanie obejmuje wyłącznie wykonanie usługi, która została wskazana w zapytaniu, do którego się zgłosiłeś oraz która została już opłacona przez Zleceniodawcę. Jeśli klient chciałby, byś wykonał poza zapytaniem inne usługi, to musisz takie zlecenia sam udokumentować i pobrać za nie wynagrodzenie poza Fixly. Nie ingerujemy w ustalenia dokonane poza serwisem oraz za to, jakie będą one nieść za sobą skutki czy konsekwencje. Nie będziesz mógł w tej sytuacji zwiększyć stawki w zapytaniu.

14. Jak zrezygnować z wykonywania usługi u klienta po dokonaniu przez niego płatności?

Jeśli Zleceniodawca dokonał już płatności a ty chcesz zrezygnować z wykonania zlecenia, to koniecznie:
1. Poinformuj bezpośrednio Zleceniodawcę o rezygnacji z wykonania tej usługi,
2. Kliknij przycisk ZWROT DO KLIENTA w konwersacji, aby zwrócić klientowi środki, które już wpłacił.

Zleceniodawca w swojej aplikacji również będzie miał opcję poinformowania nas o rezygnacji ze współpracy celem uzyskania zwrotu środków.

15. Czy muszę wystawić fakturę VAT/paragon za wykonane zlecenie?

Wystawianie dokumentów za wykonane zlecenie, zakupione materiały itp. robisz zawsze, jeśli prowadzisz działalność czy nawet prowadząc niezarejestrowaną działalność gospodarczą. Jednak jeśli masz wątpliwości, to ustal szczegóły bezpośrednio z klientem zanim rozpoczniesz pracę. Zachęcamy jednak do dokumentowania nawiązanej współpracy oraz wszystkich pobranych zaliczek czy wynagrodzeń, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień.

16. W jakich kategoriach dostępna jest usługa Płatności Fixly?

Płatności Fixly na ten moment są dostępne w kategoriach:
- Biały montaż
- Montaż mebli
- Naprawa sprzętu AGD
- Podłączanie sprzętu AGD
- Pogotowie hydrauliczne
- Przeprowadzki
- Sprzątanie mieszkań i domów

Wraz z rozwojem Płatności Fixly ilość kategorii będzie powiększana. O zmianach będziemy informować na bieżąco.

17. Czym jest pełna weryfikacja w PayU?

Operator płatności PayU po przekroczeniu pewnych progów (punkt 18), poprosi Cię o przedstawienie dodatkowych danych. Dopóki nie dokonasz pełnej weryfikacji, nie będziesz mógł/mogła wypłacić środków. Jednakże klienci nadal będą mogli wpłacać ustalone kwoty za wykonanie zlecenia do PayU. Pieniądze będą po prostu czekały, aż dokonasz pełnej weryfikacji. Pełna weryfikacja to procedura bezpieczeństwa przeprowadzana przez operatora płatności PayU, dzięki której PayU może zagwarantować, iż transakcje są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz spełniają standardy bezpieczeństwa płatności internetowych.

18. Kiedy dochodzi do pełnej weryfikacji?

Do pełnej weryfikacji dochodzi kiedy:
- kwota za jedno zapytanie przekroczy 3000 zł,
- suma uzyskanych wpłat przekroczy 30 000 zł,
- ilość transakcji na kwartał przekroczy 30 wpłat.

Po przekroczeniu powyższych progów, PayU zablokuje wypłaty z PayU i poprosi o uzupełnienie danych w celu pełnej weryfikacji konta.

19. O jakie dane mogę zostać poproszony/a podczas pełnej weryfikacji?

Jako osoba fizyczna możesz być poproszony o:
- przesłanie adresu zamieszkania, numeru PESEL,
- przesłanie skanu dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu,
- wykonanie przelewu weryfikacyjnego.

Jako firma możesz być poproszony o (tylko wybrane z listy):
- przesłanie adresu siedziby twojej firmy,
- przesłanie skanu dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu,
- wykonanie przelewu weryfikacyjnego,
- przesłanie odpisu lub wyciągu z właściwego rejestru,
- przesłanie oświadczenia beneficjenta rzeczywistego,
- przesłanie oświadczenia PEP (dotyczy identyfikacji osoby na eksponowanym stanowisku politycznym lub osoby powiązanej),
- przesłanie umowy,
- przesłanie dokumentu pełnomocnictwa,
i innych dokumentów.

Wszystkie dokumenty i skany przekazywane są bezpośrednio do PayU.

20. Jak dokonać pełnej weryfikacji w PayU?

Otrzymasz informację na koncie o danych/dokumentach, które musisz przesłać w celu dokonania pełnej weryfikacji w PayU. Wszystkie dokumenty i informacje będziesz mógł/mogła dodać na swoim koncie Wykonawcy na Fixly i wysłać do weryfikacji, klikając przycisk WYŚLIJ DO WERYFIKACJI. Możesz także zostać poproszony/a o wykonanie przelewu weryfikacyjnego ze swojego konta bankowego. Proces weryfikacji może zająć od 1 do ok. 5 dni roboczych.
Po weryfikacji przesłanych dokumentów mogą pojawić się 3 statusy:
- weryfikacja pozytywna - weryfikacja przebiegła pomyślnie i będziesz mógł/mogła wypłacić środki, które czekały na ciebie w PayU,
- weryfikacja negatywna - weryfikacja się nie powiodła; otrzymasz także opis błędu, dzięki któremu dowiesz się, co dokładnie poszło nie tak. W tej sprawie będziesz mógł/mogła także skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Użytkownika za pośrednictwem formularza kontaktowego oraz bezpośrednio z operatorem płatności PayU,
- weryfikacja odrzucona - podane dokumenty należy poprawić lub uzupełnić, by móc ponownie przejść weryfikację.

21. Czy po pozytywnej pełnej weryfikacji w PayU mogę zostać poproszony/a o ponowne zweryfikowanie?

Tak, możesz zostać poproszony/a o ponowną pełną weryfikację, jeśli:
- zmieniłeś/aś swoje dane po dokonaniu pełnej weryfikacji,
- od ostatniej pełnej weryfikacji minął 1, 3 lub 5 lat (najczęściej 3),
- 1 ze zweryfikowanych przez Ciebie dokumentów stracił ważność.