Jak możemy pomóc?

Moje Fixly
od

Jak możemy pomóc?

Site is offline. Click here for more info.

FAQ dla Wykonawcy

1. Czym są Płatności Fixly?
2. Jak dołączyć do Płatności Fixly?
3. Kto może dołączyć do Płatności Fixly?
4. Czy muszę płacić za korzystanie z Płatności Fixly?
5. Jak zmienić dane podane w Płatnościach Fixly?
6. Jak zrezygnować z Płatności Fixly?
7. Kiedy otrzymam pieniądze za wykonane zlecenie?
8. Co w przypadku kiedy klient nie potwierdzi wykonania usługi?
9. Kiedy muszę podać klientowi koszt usługi i jak mogę go zmienić?
10. Co w przypadku kiedy klient wymaga na miejscu wykonania dodatkowych usług?
11. Jak zrezygnować z wykonywania usługi u klienta?
12. Czy muszę wystawić fakturę VAT/paragon za wykonane zlecenie?
13. W jakich kategoriach dostępna jest usługa Płatności Fixly?

 

1. Czym są Płatności Fixly?

Płatności Fixly to wygodna i bezpieczna forma rozliczenia się z klientem za wykonane zlecenie. Zlecający dokonuje przelewu wcześniej ustalonej z Tobą kwoty na stworzone dla Ciebie konto w PayU. Pieniądze będą na Ciebie czekały aż do potwierdzenia wykonania usługi przez Zlecającego w aplikacji. Jedno kliknięcie i środki trafią bezpośrednio do Ciebie.
Na profilu zyskasz specjalne wyróżnienie “Płatności Fixly”, dzięki któremu klienci dowiedzą się, iż akceptujesz taką formę płatności:

wyr__nienie_PwF.PNG

2. Jak dołączyć do Płatności Fixly?

Do Płatności Fixly możesz dołączyć w szybki i wygodny sposób, korzystając z dwóch możliwości:

     1. Kliknij w baner widoczny na Twoim koncie Fixly:

banner_PwF.PNG

     2. Wejdź w USTAWIENIA zakładka PŁATNOŚCI FIXLY i kliknij AKTYWUJ:

zrzut_przycisk_AKTYWUJ.PNG

Poprosimy Cię o podanie kilku niezbędnych danych do stworzenia konta w PayU tj.:
- forma w jakiej świadczysz usługi: firma lub osoba prywatna
- imię i nazwisko lub Nazwa firmy
- adres email
- numer telefonu
- NIP (jeśli prowadzisz działalność) lub Data urodzenia (jeśli jesteś osobą prywatną)
- numer konta bankowego (w banku polskim), którego jesteś właścicielem i na które będą przesyłane środki za wykonane usługi
Dane te są niezbędne do uruchomienia całego procesu, a więc uzupełnij formularz i ciesz się z korzyści płynących z Płatności Fixly.
Nie obawiaj się o podane dane, są one przetwarzane przez PayU S.A. w celach weryfikacyjnych.

Nie możesz w tej chwili dodać numeru rachunku? Nic nie szkodzi, będziesz mógł zrobić to w wolnej chwili. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę PŁATNOŚCI FIXLY w Ustawieniach lub klikniesz UZUPEŁNIJ, widoczne przy wyróżnieniu na profilu:

uzupe_nij_nr_rachunku.PNG

Pamiętaj jednak, że dopóki nie uzupełnisz numeru konta, nie będziesz mógł otrzymywać wypłat za wykonane usługi.

 

3. Kto może dołączyć do Płatności Fixly?

Z “Płatności Fixly” może korzystać każdy Wykonawca, który akceptuje tę formę płatności i dołączył do programu poprzez wypełnienie wymaganych danych do stworzenia rachunku w PayU.

Pamiętaj! Aby działać na Fixly, nie musisz mieć założonej działalności gospodarczej. Jeśli Twoje przychody nie przekraczają miesięcznie 50% minimalnego wynagrodzenia, możesz rozliczyć się z Urzędem Skarbowym jako osoba prowadząca niezarejestrowaną działalność gospodarczą (więcej informacji znajdziesz w Ustawie z dnia 5 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców).

 

4. Czy muszę płacić za korzystanie z Płatności Fixly?

Dołączając do Płatności Fixly nie ponosisz żadnych kosztów. Korzystanie z Płatności Fixly jest całkowicie darmowe i dobrowolne, nie pobieramy żadnych prowizji. Ponadto, gwarantujemy zwrot punktów za wysłanie oferty, gdy rozliczasz się z klientem przy pomocy Płatności Fixly. Możesz również zrezygnować z tej funkcjonalności w każdym momencie.

 

5. Jak zmienić dane podane w Płatnościach Fixly?

Zmian w danych w Płatnościach Fixly dokonasz wchodząc w USTAWIENIA, zakładka PŁATNOŚCI FIXLY:

zmiana_danych_pwf.png

Z tego miejsca możesz edytować dane tj.:
- forma w jakiej świadczysz usługi: firma lub osoba prywatna,
- imię i nazwisko lub Nazwa firmy,
- adres email,
- numer telefonu.

Jeżeli chciałbyś zmienić numer rachunku bankowego do wypłat wynagrodzeń za usługi, numer NIP lub datę urodzenia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Użytkownika.

 

6. Jak zrezygnować z Płatności Fixly?

Jeśli chcesz wyłączyć usługę “Płatności Fixly”, kliknij w USTAWIENIA, zakładka PŁATNOŚCI FIXLY, w link zaznaczony na zrzucie poniżej:

jak_wy__czyc_PWF.png

Poprosimy Cię o kontakt z naszym Biurem Obsługi Użytkownika.

 

7. Kiedy otrzymam pieniądze za wykonane zlecenie? 

Aby środki zostały wysłane na Twoje konto, zarówno Zleceniodawca jak i Ty, jako Wykonawca, musicie potwierdzić wykonanie zlecenia w aplikacji. 

Pieniądze za wykonane zlecenie otrzymasz kolejnego dnia roboczego na podany numer rachunku bankowego.


Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy z uzyskaniem środków, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.

 

8. Co w przypadku kiedy klient nie potwierdzi wykonania usługi?

Może się zdarzyć sytuacja, iż klient nie potwierdzi natychmiastowo wykonania przez Ciebie usługi. Dlatego, o ile to możliwe, zalecamy, byś pamiętał, aby poprosić klienta o potwierdzenie wykonania usługi w jego aplikacji jeszcze zanim opuścisz jego dom. Dzięki temu masz pewność sprawnego przekazania ci pieniędzy za wykonane zlecenie.
Jeśli jednak klient mimo to, zapomni o potwierdzeniu wykonania usługi to:
- przypomnimy mu automatycznie o potwierdzeniu usługi w aplikacji,
- Dział Obsługi Użytkownika podejmie kontakt telefoniczny z twoim klientem, by pomóc mu w potwierdzeniu zlecenia,
- maksymalnie w ciągu 14 dni otrzymasz środki, jeśli klient nadal nie potwierdzi wykonania usługi i nie podejmie próby kontaktu.

 

9. Kiedy muszę podać klientowi koszt usługi i jak mogę go zmienić?

Nie obawiaj się. Koszt usługi możesz podać w kilku momentach i zmieniać go w dowolnej chwili. 

  1. Koszt wykonania usługi możesz oszacować już w momencie wysyłania oferty do klienta,
  2. Jeśli chciałbyś uzyskać od klienta więcej informacji i później podać cenę, to również będziesz miał w konwersacji taką opcję, 
  3. Cenę możesz wielokrotnie zmieniać w dowolnym momencie podczas rozmowy z klientem, aż do czasu wykonania przez klienta wpłaty poprzez Płatności Fixly.

Jeśli w trakcie wykonywania usługi okazałoby się, iż oszacowany koszt nieco różni się od faktycznego, rozlicz różnicę z klientem samodzielnie.

 

10. Co w przypadku kiedy klient wymaga na miejscu wykonania dodatkowych usług?

Musisz tę sprawę koniecznie wyjaśnić z klientem. Zapytanie obejmuje wyłącznie wykonanie usługi, która została wskazana w zapytaniu, do którego się zgłosiłeś oraz która została już opłacona przez Zleceniodawcę. Jeśli klient chciałby, byś wykonał poza zapytaniem inne usługi, to musisz takie zlecenia sam udokumentować i pobrać za nie wynagrodzenie poza Fixly. Nie ingerujemy w ustalenia dokonane poza serwisem oraz za to, jakie będą one nieść ze sobą skutki czy konsekwencje. Nie będziesz mógł w tej sytuacji zwiększyć stawki w zapytaniu.

 

11. Jak zrezygnować z wykonywania usługi u klienta?

Jeśli Zleceniodawca dokonał już płatności a ty chcesz zrezygnować z wykonania zlecenia, to koniecznie:

  1. Poinformuj bezpośrednio Zleceniodawcę o rezygnacji z wykonania tej usługi,
  2. Zgłoś do Działu Obsługi Użytkownika całą sytuację, byśmy mogli zwrócić pieniądze do Zleceniodawcy. 

Zleceniodawca w swojej aplikacji również będzie miał opcję poinformowania nas o rezygnacji ze współpracy celem uzyskania zwrotu środków.

 

12. Czy muszę wystawić fakturę VAT/paragon za wykonane zlecenie? 

Wystawianie dokumentów za wykonane zlecenie, zakupione materiały itp. robisz stale, jeśli prowadzisz działalność czy nawet prowadząc niezarejestrowaną działalność gospodarczą. Jednak jeśli masz wątpliwości, to ustal szczegóły bezpośrednio z klientem zanim rozpoczniesz pracę. Zachęcamy jednak do dokumentowania nawiązanej współpracy oraz wszystkich pobranych zaliczek czy wynagrodzeń, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień.

 

13. W jakich kategoriach dostępna jest usługa Płatności Fixly?

Płatności Fixly na ten moment są dostępne w kategoriach:

  • Biały montaż
  • Montaż mebli
  • Naprawa sprzętu AGD
  • Podłączanie sprzętu AGD
  • Pogotowie hydrauliczne
  • Przeprowadzki
  • Sprzątanie mieszkań i domów

Na bieżąco wraz z rozwojem Płatności Fixly ilość kategorii będzie powiększana. O zmianach będziemy informować na bieżąco.