Jak możemy pomóc?

Moje Fixly
od

Jak możemy pomóc?

Site is offline. Click here for more info.

FAQ dla Zleceniodawcy

1. Czym są Płatności Fixly?
2. Jak poprosić Wykonawcę o wycenę?
3. Jak zapłacić za usługę za pomocą Płatności Fixly?
4. W jakich kategoriach dostępna jest usługa Płatności Fixly?
5. Czy cena za zlecenie może się zmienić?
6. Dlaczego muszę potwierdzić wykonanie zlecenia w aplikacji?
7. Kiedy powinienem/powinnam potwierdzić wykonanie usługi?
8. Czy mogę cofnąć potwierdzenie wykonania usługi?
9. Co dzieje się, jeśli nie potwierdzę wykonania usługi?
10. Jak uzgodnić szczegóły z Wykonawcą i zabezpieczyć wykonanie zlecenia?
11. Co w przypadku, kiedy po spotkaniu na żywo zmieni się zakres usługi?
12. Jak zrezygnować z płatności za pomocą Płatności Fixly?
13. Czy wykonawca może zrezygnować z wykonania usługi po wpłaceniu przeze mnie środków?
14. Jak zgłosić uwagi do wykonania zlecenia?
15. Ile mam czasu na ewentualne zgłoszenie problemu?
16. W jakich sytuacjach mogę otrzymać zwrot wpłaconych środków? Ile czasu będę musiał(a) na niego poczekać?
17. Kiedy następuje wypłata środków do wykonawcy?

 

1. Czym są Płatności Fixly?

Płatności Fixly to wygodna forma rozliczenia się z Wykonawcą za wykonane zlecenie. Już nie musisz wypłacać gotówki, by zapłacić Wykonawcy. Wystarczy, że po uzgodnieniu z Wykonawcą ceny za wykonanie zlecenia na czacie, wpłacisz za pomocą aplikacji wskazaną wartość, wybierając dogodną dla Ciebie formę płatności online. Środki trafią wówczas do PayU i będą tam zabezpieczone aż do momentu potwierdzenia przez Ciebie wykonania zlecenia. Dopiero wtedy, po kliknięciu przez Ciebie ZROBIONE w zapytaniu, środki trafią na konto bankowe Wykonawcy.

Bardzo ważne jest dla nas, by zapewnić Zleceniodawcom ochronę podczas rezerwacji i opłaty usługi. Jak już wiesz, środki nie zostaną przekazane Wykonawcy dopóki nie potwierdzisz wykonania usługi. Możesz także na każdym etapie współpracy z wykonawcą zgłosić nam problem i opisać zaistniałą sytuację. Aby uzyskać więcej informacji na temat zwrotów zapoznaj się z punktem 15. Ponadto zawsze możesz skontaktować się z naszym Działem Obsługi Użytkownika, który udzieli Ci istotnych informacji i pomoże rozwiać wątpliwości.

2. Jak poprosić Wykonawcę o wycenę?

W zapytaniu będziesz miał/a opcję poproszenia Wykonawcę o wycenę w celu skorzystania z Płatności Fixly. Aby to zrobić, wystarczy, że w zapytaniu w konwersacji z Wykonawca klikniesz u góry POPROŚ O WYCENĘ:

popro__o_wycen_.png

Wykonawca odczyta Twoją prośbę i przedstawi cenę lub będzie dopytywał o szczegóły zlecenia by jak najlepiej wycenić wykonanie tej usługi.

3. Jak zapłacić za usługę za pomocą Płatności Fixly?

Po dodaniu zapytania na Fixly, otrzymasz od Wykonawców ich wizytówki. Aby było możliwe skorzystanie z usługi Płatności Fixly, Wykonawca musi mieć ją aktywowaną oraz musi zaproponować Ci cenę usługi (może to zrobić już na etapie wysyłania oferty lub później). Jeśli któryś z tych warunków nie jest spełniony, masz możliwość poproszenia Wykonawcy o wskazanie ceny usługi poprzez kliknięcie przycisku POPROŚ O WYCENĘ, a także możesz poprosić o aktywowanie przez niego Płatności Fixly poprzez kliknięcie CHCĘ ZAPŁACIĆ Z FIXLY. Oczywiście cały czas będziesz mógł/mogła porozmawiać z nim na czacie w zapytaniu (co sugerujemy) lub zadzwonić do Wykonawcy i ustalić szczegóły w celu uzgodnienia dokładnej ceny usługi. Jeśli Wykonawca ma aktywne Płatności Fixly oraz zaproponował Ci w aplikacji cenę usługi, możesz skorzystać z Płatności Fixly, klikając ZAPŁAĆ Z FIXLY a następnie wybrać jedną z 3 form płatności online:

  • płatność kartą płatniczą, 
  • Blik,
  • e-przelew. 

Środki będą czekały w PayU, aż klikniesz ZROBIONE w zapytaniu i - tym samym - potwierdzisz wykonanie usługi. Dopiero wtedy trafią na konto bankowe Wykonawcy.

1.PNG

4. W jakich kategoriach dostępna jest usługa Płatności Fixly?

Płatności Fixly obecnie są dostępne w kategoriach:

  • Biały montaż
  • Montaż mebli
  • Naprawa sprzętu AGD
  • Podłączanie sprzętu AGD
  • Pogotowie hydrauliczne
  • Przeprowadzki
  • Sprzątanie mieszkań i domów

Wraz z rozwojem Płatności Fixly ilość kategorii będzie powiększana. O zmianach będziemy informować na bieżąco.

5. Czy cena za zlecenie może się zmienić?

Dopóki nie przekażesz środków, to Wykonawca, w porozumieniu z Tobą, będzie mógł dokonać korekty wskazanej ceny.
Po dokonaniu wpłaty nie będzie już możliwości zmian, zatem formę zapłaty za ewentualne dodatkowe koszty wykonania zlecenia musisz już ustalić bezpośrednio z Wykonawcą.

6. Dlaczego muszę potwierdzić wykonanie zlecenia w aplikacji?

Potwierdzenie wykonania zlecenia jest bardzo ważne, gdyż bez tego Wykonawca będzie musiał poczekać na środki o wiele dłużej. Co więcej, potwierdzenie wykonania usługi daje nam możliwość udostępnienia Tobie oceny Wykonawcy za wykonanie zlecenia. Na pewno będzie mu miło, jeśli szybko potwierdzisz wykonanie zlecenia, by otrzymał w krótkim czasie środki za wykonaną usługę, a także ocenisz jego pracę.

7. Kiedy powinienem/powinnam potwierdzić wykonanie usługi?

Najlepiej natychmiast po wykonaniu usługi, bezpośrednio w towarzystwie Wykonawcy - będzie wówczas miał pewność, że środki trafią na jego konto.

8. Czy mogę cofnąć potwierdzenie wykonania usługi?

Po potwierdzeniu wykonania usługi nie będzie możliwości cofnięcia decyzji. Po potwierdzeniu wykonania usługi w aplikacji, automatycznie zlecana jest wypłata środków na konto bankowe Wykonawcy.

9. Co dzieje się, jeśli nie potwierdzę wykonania usługi?

Jeśli nie potwierdzisz wykonania usługi, mimo że Wykonawca oznaczył już Twoje zlecenie jako “zrobione”, otrzymasz od nas powiadomienie z prośbą o potwierdzenie, a nasz Dział Obsługi Użytkownika podejmie próbę bezpośredniego skontaktowania się z Tobą. Jeśli nadal nie potwierdzisz usługi w aplikacji ani nie zgłosisz nam problemu, Wykonawca automatycznie po 8 dniach od swojego oznaczenia zlecenia jako “zrobione”, otrzyma wynagrodzenie na swoje konto bankowe.

10. Jak uzgodnić szczegóły z Wykonawcą i zabezpieczyć wykonanie zlecenia?

Bardzo ważne jest, byś szczegóły zlecenia ustalał(a) w dostępnym czacie w zapytaniu. Będzie to forma, w której żadnej ze stron współpracy nie umkną ustalone kwestie. Rekomendujemy korzystanie z czatu zwłaszcza w przypadku wyjaśniania wszelkich nieporozumień z Wykonawcą. W razie ewentualnych problemów będziemy wówczas mogli lepiej Ci pomóc.

11. Co w przypadku, kiedy po spotkaniu na żywo zmieni się zakres usługi?

Musisz tę sprawę koniecznie wyjaśnić z Wykonawcą. Zapytanie obejmuje wyłącznie wykonanie usługi, która została wskazana w zapytaniu i opłacona przez Ciebie. Jeśli będzie konieczne dopłacenie do usługi, to kwestię tę musisz ustalić z Wykonawcą i dokonać opłaty poza serwisem Fixly. Nie ingerujemy w ustalenia dokonane poza serwisem oraz za to, jakie będą one nieść za sobą skutki czy konsekwencje.

12. Jak zrezygnować z płatności za pomocą Płatności Fixly?

Jeśli nie wpłaciłeś/aś Wykonawcy środków, to nie musisz zgłaszać nam rezygnacji z tej formy płatności. Ustal inną formę płatności bezpośrednio z Wykonawcą, którego wybrałeś w zapytaniu. 


Wpłaciłeś już podaną kwotę? Najlepiej poproś Wykonawcę o łatwe dokonanie zwrotu poprzez aplikację (to dla niego kwestia jednego kliknięcia) lub - w razie potrzeby - zgłoś  nam rezygnację poprzez przycisk w zapytaniu ZGŁOŚ PROBLEM i opisz dokładnie, dlaczego rezygnujesz z tej formy płatności. Poproś wtedy Wykonawcę o potwierdzenie rezygnacji z wykonania usługi na czacie (jeśli jeszcze tego nie zrobił). Dział Obsługi Użytkownika zajmie się wówczas kwestią zwrócenia Ci środków.

13. Czy wykonawca może zrezygnować z wykonania usługi po wpłaceniu przeze mnie środków?

Wykonawca zawsze ma możliwość rezygnacji ze zlecenia. W takim przypadku będzie miał on możliwość zwrotu wpłaconych przez Ciebie środków, poprzez kliknięcie w aplikacji ZWROT DO KLIENTA. Pamiętaj, iż najlepszym sposobem na wiążącą rezerwację terminu wykonania usługi oraz zakresu prac będzie podpisanie umowy z Wykonawcą. W niej zawrzesz wszystkie oczekiwania wobec Wykonawcy.

14. Jak zgłosić uwagi do wykonania zlecenia?

W przypadku wystąpienia problemów ze zleceniem, w szczególności gdy usługa została wykonana niezgodnie z ustaleniami, będziesz mógł/mogła zgłosić do naszego Działu Obsługi Użytkownika problem z wykonanym zleceniem. W zapytaniu wystarczy, że klikniesz ZGŁOŚ PROBLEM i opiszesz całą sprawę, dodając np. zdjęcia złego wykonania usługi. Przy zgłoszeniu problemu zostaniesz również poproszony/a o podanie numeru telefonu, by umożliwić nam łatwy kontakt w celu wyjaśnienia sprawy. Szczegóły dotyczące wybranych sytuacji, w których są możliwe zwroty środków, znajdziesz w punkcie 6.9 Regulaminu Fixly. 

15. Ile mam czasu na ewentualne zgłoszenie problemu?

Na zgłoszenie ewentualnego problemu z usługą masz 8 dni od potwierdzenia wykonania usługi przez Wykonawcę (a także w dowolnym momencie po dokonaniu przez siebie płatności, zanim Wykonawca potwierdzi wykonanie usługi).

16. W jakich sytuacjach mogę otrzymać zwrot wpłaconych środków? Ile czasu będę musiał(a) na niego poczekać?

Zwrot środków do Zleceniodawcy (czyli Ciebie) jest możliwy: 
- jeśli Wykonawca zleci zwrot środków w aplikacji (będzie miał taką opcję zarówno po zgłoszeniu przez Ciebie problemu, jak i przed),
- jeśli zgłosisz problem (patrz wyżej punkt 13) i spełnisz jeden z warunków zwrotu, określonych w Regulaminie Fixly pkt 6.9.

Zwrot środków otrzymasz maksymalnie w ciągu kilku dni roboczych od zlecenia zwrotu przez Wykonawcę lub Dział Obsługi Użytkownika. Samo rozpatrywanie zgłoszonych problemów przez Dział Obsługi Użytkownika trwa do 28 dni roboczych.

17. Kiedy następuje wypłata środków do wykonawcy?

Wykonawca otrzyma zapłatę za wykonane zlecenie:
- po potwierdzeniu przez Ciebie wykonania usługi w aplikacji,
- po upływie 8 dni od momentu, w którym Wykonawca kliknął w aplikacji potwierdzenie wykonania zlecenia, w przypadku kiedy klient (czyli Ty) w tym czasie nie potwierdzisz wykonania usługi ani nie zgłosisz problemu do Działu Obsługi Użytkownika
- po rozstrzygnięciu sporu zgłoszonego przez Ciebie do Działu Obsługi Użytkownika, w sytuacji kiedy nie spełniasz żadnego z warunków zwrotu, określonych w Regulaminie Fixly pkt 6.9.